DirectX End-User Runtimes v9.0.8112.16421 – مجموعه کامل برای ویندوز

DirectX مجموعه از رابط های برنامه نویسی کاربردی (Application Programming Interfaces) یا به اختصار API است که برای مدیریت کارها و وظایف مربوط به چندرسانه ای، به ویژه برنامه نویسی بازی و ویدئو، در سیستم عامل های مایکروسافت است. در حقیقت نام تمامی این APIها نظیر Direct3D, DirectDraw, DirectMusic, DirectPlay, DirectSound و … همگی با Direct آغاز می شوند. که علت نام گذاری DirectX را می توان یافت که بیانگر نام این APIها است. حتی زمانی که مایکروسافت برای نخستین بار دست به ساخت کنسول های بازی زد، حرف X را نیز برای نام کنسول خود یعنی Xbox برگزید که بیانگر آن است که کنسول ساخته شده توسط مایکروسافت نیز از تکنولوژی DirectX بهره می برد. البته مایرکوسافت استفاده از این تکنولوژی را تنها منحصر به سیستم عامل و کنسول خود قرار نداده و در APIهای دیگر نظیر XInput و Cross-platform Audio Creation Tool (XACT) استفاده کرده است.

 

سیستم عامل DOS اجازه دسترسی مستقیم به کارت های ویدئویی، صفحه کلید، ماوس، دستگاه های صوتی و دیگر قسمت های سیستم را فراهم می کرد در حالی که ویندوز 95 با مدل حافظه محافظت شده عرضه شد و برنامه نویسان اجازه دسترسی مستقیم به سخت افزار را نداشتند. مایکروسافت به یک راه حل سریع برای برنامه نویسان نیاز داشت. ایزلر(سرپرست توسعه)، سنت جان و انگسترام (مدیر برنامه) با هم برای حل این مشکل با یک راه حل که در نهایت DirectX نامیده شد، همکاری کردند. اولین نسخه DirectX در سپتامبر 1995 منتشر شد.

برای اجرای بازی ها و نرم افزارهایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند، نیاز است که جدیدترین نسخه بر روی سیستم عامل شما نصب باشید. به صورت پیش فرض همراه سیستم عامل ویندوزی که نصب می کنید نسخه هایی از این API نصب هستند ولی برای نرم افزار یا بازی مورد نظر شما ممکن است از نسخه جدیدتر استفاده شده باشد و اگر نسخه نصب شده بر روی سیستم شما قدیمی باشید، ممکن است آن نرم افزار یا بازی اجرا نشود یا در اجرا با مشکل روبرو شود. به همین دلیل نصب بودن جدیدترین نسخه آن بر روی سیستم عامل شما الزامیست.

مشخصات

گزارش انتشار نسخه جدید

شرکت سازنده : DX
نام انگلیسی : DirectX End-User Runtimes
شماره نسخه : v9.0.8112.16421
حجم فایل : 96MB
فرمت فایل : zip
تاریخ انتشار : 2021-11-17
منبع : software.af

رمز فایل

کپی
رمز فایل کپی شد
نرم افزارهای مرتبط
1 نظر
  1. Mujtaba Azar می گوید

    سلام لطفا این نسخه از ویندوز را هم آپلود کنید
    Windows 11 Pro/Enterprise 21H2 Build 22000.346
    نسخه retail

    https://soft98.ir/os/windows-11/886-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-11.html

نظر خود را در سافت ویر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.