کتاب طبی مغز و اعصاب

کتاب مغز و اعصاب به بررسی مواردی از جمله 12 روش ساده برای بررسی مغز، بیماری آلزایمر، درد میگرن و درمان آن و چند گام برای موفقیت در حفظ هوشیاری مغز می‌پردازد.

  • موضوع: کتاب‌های علوم پزشکی – مغز و اعصاب
  • ۳۵۲ صفحه
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
در بخشی از کتاب مغز و اعصاب می‌خوانیم:

هرساله نزدیک به 500 هزار آمریکایی به سکته مغزی دچار می‌شوند و تقریبا 150 هزار آنان جان می‌دهند. همین امر سکته مغزی را به سومین عامل مرگ و میر بعد از حمله قلبی و سرطان تبدیل کرده است. حدود 80 درصد تمام سکته‌های مغزی موقعی رخ می‌دهند که لخته‌ای، جریان خون را به مغز مسدود کند. بسیاری از این لخته‌ها در شریانی تشکیل می‌شوند که قبلا بر اثر تصلب شرایین باریک شده باشد خواه در خود مغز یا متداول‌تر از آن در شریان کاروتیدی واقع در گردن. 20 درصد باقیمانده عبارتند از سکته مغزی خون‌ریزی‌دهنده که طی آن خون‌ریزی در مغز صورت می‌گیرد، همچون خونی که از رگ پاره شده یا زخم شدید سر جاری می‌شود. سکته‌های مغزی خون‌ریز، که احتمالا کشنده‌تر از سکته‌های ناشی از لخته می‌باشند در افرادی که دارای پرفشاری خون می‌باشند، شایع‌تر است.

در سال 1999، از 167 هزار و 366 بیمار سکته مغزی آمریکا، 80 هزار و 589 نفر پیش از ورود به بخش فوریت‌های پزشکی درگذشتند. مرکز مهار و پیشگیری امراض (سی دی سی) در اطلاعیه‌ای اعلام داشته که نیمی از افراد مبتلا به سکته مغزی، در راه بیمارستان جان می‌سپارند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم آمریکا عموما از این 5 علامت هشدارگونه متداول سکته مغزی بی‌اطلاع هستند. درمان فوری، حیاتی است، ولو اگر نشانه‌ها ناپدید شوند. مثل مورد سکته، حمله زودگذر مغزی ناشی از کم‌خونی بافت‌های مغزی (تی آی ای)، یک سرآغاز معمولی برای سکته مغزی کامل شمرده می‌شود. ممکن است درمان فوری، نجات‌بخش باشد و احتمالا آسیب دائمی را که شامل حرکت، گفتار، بینایی و نقش روانی لطمه دیده است، به حداقل برساند.

مشخصات

گزارش انتشار نسخه جدید

شرکت سازنده : Vista
نام انگلیسی : Maghz va Aassab
شماره نسخه : 1.0
حجم فایل : 6MB
فرمت فایل : zip
تاریخ انتشار : 2021-09-26
منبع : software.af

رمز فایل

کپی
رمز فایل کپی شد
نرم افزارهای مرتبط
نظر خود را در سافت ویر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.