SDL Trados Studio 2022 Pro 17.6.1.14902 – نرم افزار دستیار مترجم حرفه ای، ابزار حافظه ترجمه

با توجه به موارد گوناگون استفاده از رایانه در ترجمه، لازم است مترجم حداقل برای موفقیت بیشتر و افزایش سرعت در کار خویش با نرم افزارهای مربوط به ترجمه آشنا شود. از دهۀ 1940، که ایده استفاده از رایانه برای نخستین بار مطرح شد، تا امروز پژوهش های بسیاری در این زمینه چه در بخش سخت افزار و چه در زمینه ی نرم افزار صورت گرفته است.امروزه از رایانه در تمامی رشته ها استفاده می شود و حتی تقریبا هر رشته ای بسته های نرم افزاری خاص خود را دارد. می توان از ابزار ترجمه به کمک رایانه به عنوان یکی از  مهمترین ابزارهای الکترونیکی ترجمه نام برد. استفاده از سیستم های حافظه ای می تواند در بالابردن سرعت ترجمه به مترجم کمک کند. اساس کار چنین حافظه هایی این است که آنچه مترجم ترجمه می کند در آن ها ذخیره می شود. وقتی مترجم مشغول ترجمه ی متن جدیدی است، می تواند بخش هایی از این حافظه را که مربوط به پروژه قبلی اوست به متن جدید انتقال دهد و در نتیجه سرعت کار خود را بالا برد. البته کاربرد چنین حافظه هایی به نوع متن نیز بستگی دارد. مثلاً در ترجمه رمان، استفاده از آن ها می تواند مشکل ساز باشد و حتی می تواند سرعت ترجمه را کاهش دهد. چرا که در ترجمه ی رمان، خلاقیت مترجم از انسجام اصطلاحی مهم تر است. البته در سایر متون نظیر متون حقوقی، فنی و تجاری که بسامد اصطلاحات و کلمات تکراری در آن ها زیاد است، استفاده از این حافظه ها واقعاً سودمند خواهد بود. معروف ترین سیستم های حافظه عبارتند از: اس دی ال ترادوس (SDL TRADOS)، وردفست (WORDFAST)، دژاوو ( Déjà Vu) و اُمگا تی (OmegaT). از میان موارد فوق اس دی ال ترادوس هم معروف تر و هم گرانتر از بقیه است و بعد از آن وردفست قرار دارد که هم اکنون بیش از 13000 مترجم در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. SDL Trados Studio Professional یک محیط ترجمه ی کامل برای مترجمان است که می خواهند به ویرایش، بررسی و مدیریت پروژه های ترجمه، و همچنین سازماندهی اصطلاحات شرکت های بزرگ، بپردازند.

این نرم افزار فوق العاده در بیش از 200.000 مرکز ترجمه حرفه ای در سراسر دنیا موزد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار تمامی ابزارهای کمک ترجمه رایانه ای مورد نیاز یک مترجم را در قالب یک محیط کاری برای مترجمان گرد آوری نموده است. محیط کار این مترجم از سه قسمت مدیریت پروژه، حافظه ترجمه و مدیریت واژگان تشکیل شده است.

 

 

 

قابلیت های کلیدی نرم افزار SDL Trados Studio:
– فراهم کردن تمامی ابزارهای کمک ترجمه رایانه ای مورد نیاز یک مترجم
– ترجمه سریع تر
– ترجمه بیش تر
– ارائه محتوای با کیفیت بالا در هر زبان
– حفظ و نگهداری نام تجاری در سراسر هر زبان
– لذت بردن از ترجمه کردن
– سازگار با نسخه های مختلف ویندوز
– و …

مشخصات

گزارش انتشار نسخه جدید

شرکت سازنده : SDL
نام انگلیسی : SDL Trados Studio
شماره نسخه : 17.6.1.14902
حجم فایل : 413MB
فرمت فایل : zip
تاریخ انتشار : 2023-03-16
منبع : software.af

سیستم مورد نیاز

  • Trados Studio 2022 supports Windows 10 and Windows 11. We recommend Windows 11.
  • As a minimum requirement, we recommend an Intel or compatible CPU-based computer with 4 GB RAM and a screen resolution of 1024x768.
  • For optimum performance, we recommend a 64-bit operating system, 16 GB RAM, an SSD drive and a recent Intel or compatible CPU.  Full support for 4K hi-resolution screens is planned and will be implemented
  • incrementally in future releases.  You can find more information on how to deal with display issues in this KB article or by running an application from the RWS AppStore which implements a fix in the aforementioned KB article. Trados Studio 2022 uses .Net Framework 4.8.

راهنمای نصب

  • نرم افزار را نصب کنید.
  • محتویات پوشه Crack را در محل نصب نرم افزار* کپی و جایگزین فایل (های) قبلی کنید.
  • نرم افزار را اجرا کنید.

رمز فایل

کپی
رمز فایل کپی شد
نظر خود را در سافت ویر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.